26 octombrie 2007

Astarastoae si-a pierdut increderea in politicienii pe care i-a respectat

Profesorul Vasile Astarastoae imi raspunde pe blogul sau la intrebarea pe care i-am adresat-o cu ceva vreme in urma referitoare la renuntarea sa la politica. Iata integral raspunsul distinsului profesor:
«Pe blogul sau, Florin Ghetau a pus o intrebare: de ce m-am lasat de politica? As vrea sa fac o precizare: nu m-am lasat de politica, m-am lasat de politica partinica! Dar pentru ca Florin Ghetau este unul dintre ziaristii pe care ii respect foarte mult, ma vad obligat sa-i dau un raspuns.

In primul rand pentru ca nu mai imi permitea timpul. Evolutia profesionala si bineinteles aplecarea mea catre bioetica ma impiedicau sa desfasor o activitate politica intr-un partid, de o maniera care sa-mi aduca satisfactie, ca si eficienta.
In al doilea rand am considerat ca politica trebuie sa fie deja profesionalizata si ca cei care beneficiaza de o anumita notorietate intr-o profesie nu trebuie sa blocheze accesul unor oameni care doresc sa faca politica nu la fara frecventa ci intr-adevar profesionist, ca sa poata rezolva problemele politice, nu numai cele strict administrative.
In al treilea rand pentru ca in mediul politic am observat o dezumanizare. Oameni politici pe care i-am respectat, care erau oameni de calitate, incet incet s-au adaptat sistemului din Romania in asa fel incat si-au pierdut credinta. Aceasta a fost marea mea dezamagire. Si aici mi-am adus aminte de ceea ce spunea Nietzsche: “Cei care se lupta cu monstrii trebuie sa aiba grija ca in timp sa nu devina si ei monstrii, pentru ca atunci cand privesti abisul si abisul priveste in tine”.
Si, in sfarsit, m-am lasat de politica partinica pentru ca reprezentam corpul profesional medical, aveam si alte atributii, si intotdeauna in fata unor argumente pe care le aduceam, fiecare spunea: “asa gandeste partidul din care face parte, are interese politice”.
Asta, repet, nu inseamna ca am abandonat politica. M-am reintors la societatea civila din care am plecat atunci cand am inceput sa fac politica, si ma simt foarte bine. Nu a existat nici un alt motiv, deoarece in momentul in care m-am retras din politica pozitia mea in partid era o pozitie consolidata si nu am fost “faultat” in asa fel incat sa spun ca nu am primit un post sau nu am primit o anumita sinecura.»


Aveti dreptate, aveti o multime de treburi profesionale pe cap, insa din vorbele dvs razbate un lucru care ar trebui sa dea multora de gandit: dezgustul de politica. Din nefericire, in Iasi politica se face dupa interese de grup (difera doar numele Sefului cel Mare) si tare ma tem ca nu vor fi schimbari spectaculoase in viitorul apropiat. In rest bafta multa, domnule profesor!

Niciun comentariu: