18 octombrie 2008

8 observatii dupa vizita lui Tariceanu si lansarea candidatilor liberali

1. Adomnitei a stat ca un elev cuminte pe scena, in primul rand. A ras de cateva ori, dar nu s-a simtit in largul sau. Era probabil cu gandul la invitatii care (nu) vin la nunta din seara asta;
2. Majoritatea liberalilor s-au amuzat copios la discursul lui Cristian David: multe repetitii. Discurs gol si plictisitor;
3. Peretii laterali ai Salii Sporturilor au fost tapetati cu bannere imense cu chipurile candidatilor PNL Iasi. In schimb, bannerul sefului PNL Iasi Relu Fenechiu a fost asezat intr-un loc mult mai vizibil, exact in fata scenei unde au stat candidatii. Simetric, trona bannerul lui Mugur Cozmanciuc, intr-o pozitie la fel de avantajoasa;
4. Tariceanu a fost nervos pe toata durata sederii sale in judet. Pe la 11.00 a ajuns la Targu Frumos, unde a inspectat casele reconstruite pentru sinistrati. A chemat imediat proiectantul, pentru a-l lua de urechi, dar n-a fost cazul. Acelasi premier a fost iritat de insistentele jurnalistilor privind faptul ca pe dealul respectiv, casele au fost construite fara curti, una langa alta. „Asa se fac casele pentru sinistrati. Nu uitati ca sunt oferite gratis de guvern. Daca oamenii vor mai mult, pot sa-si faca singuri. Noi atat putem oferi”, a spus Tariceanu;
5. SPP-istii care au asigurat paza premierului merita toate laudele: discreti, fara sa stanjeneasca deloc presa. Ba chiar au facut loc, atunci cand unul dintre ziaristi nu auzea ce zice dom' premier;
6. La lansarea candidatilor de la Sala Sporturilor a venit mai putina lume decat la lansarea de la localele din iunie. Probabil ca nu exista acelasi interes din partea sefilor PNL, pentru ca la parlamentare solutiile trebuie cautate in mod individual;
7. Pentru liberali, PDL nu exista. Cu exceptia discursului lui Fenechiu, nici un alt liberal n-a rostit cuvinte precum Boc, Basescu sau PDL. Nu e vorba de iubire intre galbeni si portocalii, ci o chestie de strategie. Sfatuitorii partidului sunt de vina, pentru ca strategia suna cam asa: „PSD e adversarul PNL, iar pe dreapta suntem doar noi. PDL nu exista”.
8. Liberalii de la centru nu stiu ce se va intampla dupa generale si care va fi alianta de guvernare. „E posibil orice”, mi-a zis un liberal de rang inalt.

2 comentarii:

DANGA Marius spunea...

1. Cristi s-a decis sa ramana la lansare in ultimul moment. Pune-te in locul Sabinei. Eu il inteleg ca mintea ii era in alta parte.
2. Cam cat insemna "majoritatea liberalilor"?
3. Eu cred ca locurile in care erau Fene si Mugur erau chiar mai dezavantajate din cauza reflectoarelor. Am decis sa le pun acolo pentru ca de la ei doi pot obtine mai usor intelegere.
4. Nu am fost. Nu pot comenta.
5. De acord. Mai aveau putin si ne ajutau la pus scaunele.
6. La locale a ramas prea multa lume afara. Asa ca am lasat-oputin mai moale cu mobilizarea. Apoi acum am avut si oaspeti din Moldova.
7. Nu, nu exista. Poate "Partidul Democrat Ardelean"
8. E posibil orice, spun si cei din teritoriu.

Multumim de prezenta.

alexp spunea...

Florin, permite-mi să completez.
9. "aştia din Iaşi îs prea înfumuraţi" - zise un militant nemţean. Toţi cei veniţi de la Iaşi au stat jos. Foarte mulţi dintre cei care au venit din alte judeţe şi-au găsit loc în... picioare. Am auzit un dialog amuzant între doi nemţeni care îi înjurau de mama focului pe ieşenii care au ocupat jumătate din locurile de pe scaune, mă rog, banchete.
În plus, eu unul cred că bannerele imense cu candidaţii ieşeni nu-şi aveau rostul..în fapt, a fost o chestie locală sau regională?