26 octombrie 2008

In prag de alegeri, pe politicieni ii doare la basca de economia tarii

Guvernul PNL e incoltit in chestiunea majorarii lefurilor din invatamant. Si va suporta consecintele. Liberalii au gestionat prost chestiunea cu Legea in Parlament, iar acum culeg roadele.
Partea proasta e ca in goana dupa voturi, politicieni de toate culorile (nici macar liberalii) nu mai pot gandi lucid, totul masurandu-se acum in procente. Partea si mai proasta e ca economia va resimti din plin populismul din ultimele luni. Decontul ne va fi pus pe masa abia la anul, cand totul se va scumpi, inflatia va fi din 2 cifre, euro va salta binisor, iar cei 50% dati acum la lefuri nu vor fi decat vreo 15% in mod real.
Intrebare: De ce nu marim acum cu 10-15% lefurile bugetarilor, pentru a evita criza care in mod sigur se va declansa la anul?

PS: Ecaterina Andronescu (PSD) e printre cei mai inversunati sustinatori ai majorarii lefurilor. De ce cand a fost ministru al Educatiei n-a putut majora dintr-o data cu 50% lefurile din invatamant??

6 comentarii:

garzanti spunea...

Eu nu cred ca va intra nimeni in colaps, e imoral sa zici ca nu sunt bani pentru profesori chiar si 50% dupa ce ei au furat 20 de ani de la stat atunci nu a mai intrat economia in colaps. Eu propun asa sa reducem salariile demnitarilor la nivelul celor ale profesorilor si ar fi super-tare pt bugetul national.

De ce nu scoatem la inaintare salariile altor categorii de angajati publici? de ex un retelist la palatul de justitie din Iasi care e la nivel de tehnician, deci nu este la nivel de tehnician IT ia 35 de milioane in mana fara sporuri. Si nu face chestiuni fantastice, oare cate i-a seful lui? oare cat iau judecatorii.

Mai sunt magarii de la finante care si aia au sporuri peste sporuri, tot felul de directii si agentii care freaca banul public. Le scadem la toti si ar fi cel mai corect, pt toata lumea.

Ecaterina Andronesco este o papusa politica fara personalitate in realitate si face ce i se spune de la centru da aia nu a marit salarii cand a fost ministru, atunci erau sefi mitrea, dan ioan popescu si altii si aia erau punctul forte care dictau ce si cum, iar Cati Andronescu nici nu comenta in fata lor.

Mai sunt meseriasii din G5, uite Giani Canschi ca tot imi aduc aminte obsesiv cu aeroportul, ma enervez de fiecare date cand ma intorc in Iasi cand vad pe ce imas comunal aterizam la Iasi si ce e prin alte parti. Ca sa ii dea lui Giani smecheras 2-3 milioane de euro nu e efort bugetar? nu afecteaza economia nationala?

Daca e sa fii strans la punga, tre sa fii cu toti...

Si Florine nu trebe' tocati numai politicienii ci si oamenii de afaceri care sunt in spatele lor... ca aia ii manipuleaza.

Paul spunea...

@garzanti:cu tot respectul: nu se spune "Si nu face chestiuni fantastice, oare cate I-A seful lui?". Corect este "ia", de la verbul "a lua".
Am avut un coleg de scoala la gimnaziu care facea frecvent greseala asta,cu "i-a"-"ia" si acum e director de firma in Bacau...

garzanti spunea...

@paul sava

mia colpa, e corect zici am vazut si eu ulterior, textul a fost scris dimineatza pe fuga, taxiul ma astepta jos sa ma duca la aeroport, insa eu zic ca fondul problemei este corect si asta conteaza

oricum nu sunt director de firma in bacau, si nu am pretentii de persoana publica, sunt doar un umil muritor de rand... un inginer, si un mare intelectual roman spunea ca inginerii nu sunt intelectuali asa ca e scuzabil :) glumesc evident. Motivul a fost ca totul a fost scris in mare viteza.

Paul spunea...

eu te iert, ca nu-s manios.
si corect e "mea culpa".
vezi cum tresare filologul din mine?

Apropo de faza cu inginerii ca nu sunt intelectuali. Am avut in facultate o profesoara care zicea ca planurile unei cladiri produc mai multa incantare intelectuala unui inginer decat un roman de tournier sau de rushdie.
Eu cred ca si ínginerii si economistii sunt intelectuali.
Probabil stiti ca nu-m mai sustin pe prof. Oprea, dar nu pot sa nu admir bogatia citatelor pe care le ofera. Citate din filosofi puternici, nu din Nichita sau din Solcanu.

garzanti spunea...

da paul e corect in latina, insa am scris in italiana... sper ca e corect

da chestia cu inginerii a spus-o un mare intelectual roman imediat dupa revolutie, deci e relativ

aici in bari am vazut o chestie care mi s-a parut interesanta, librariile sunt pline, cel putin una in centru si oamenii chiar daca in final nu cumpara cartea pot sta sa citeasca cat doresc, si chiar sunt cititori...

Paul spunea...

Eu sunt un egalitarist si cred, deci, ca placerea lecturii se poate aplica oricarui om. Chiar si o gospodina apreciaza o carte de bucate bine scrisa. Asta nu inseamna ca este limitata sau proasta. Fiecare cauta implinire spirituala in mediile familiare.
Un jurnalist urmareste trendurile in stiintele comunicarii si isi actualizeaza cunostintele practico-teoretice.
Nu pot condamna pe cei care prefera e-cartea pentru ca si eu la randul meu am preferat de multe ori sa citesc pe comp un text de dimensiuni relativ mari.
Un umanist, sa zicem un politolog, ar fi interesat si de o carte de antropologie, de psihologie sociala.
Eu cred ca trendul acum este sa detii cunostinte cel putin medii in mai multe domenii. Lumea vrea sa fie in pas cu vremea si se informeaza permanent.
Pentru mine, este un lucru curios si interesant cum oamenii de peste 50 de ani incep sa foloseasca Internetul si compul din ce in ce mai mult.
Oprea are dreptate cand o tot da inainte cu societatea cunoasterii. Nu ca ar fi el fondatorul conceptului, dar este bine ca spune si altora despre societatea in care traim.
Dar cum afecteaza sistemele politice si comportamentul socio-cultural al oamenilor acest fenomen contemporan, asta este o intrebare la care intelectualii si filosofii pot aduce multiple puncte de vedere.
Va recomand Sartori, Fukuyama, Banks si Lull.