31 decembrie 2007

Ar trebuie interzisa bataia traditionala de la Ruginoasa

La Ruginoasa, traditionala bataie intre Valeni si Deleni s-a transformat intr-o ciomageala cu fortele de ordine.

Cred ca actiunile astea traditionale de acolo ar trebui interzise. Chiar daca pentru localnici evenimentul e asteptat intreg anul, nu e normal ca oameni in toata firea sa se bata cu ciomege lungi de 3 metri pana adversarul cade lat pe asfalt.

PS. Poate imi zice cineva de prin zona daca Batalia de la Ruginoasa era la fel de violenta si in vechile timpuri. Sau poate ciomageala a devenit in prezent doar un pretext pentru unii ca sa-si arate muschii...

Un comentariu:

Kenjiru spunea...

Intradevar bataia a evoluat doar in aspectul introducerii batelor respective. Cel putin bunicul meu (cand era tanar) se batea doar cu biciul. Tatal meu deja a prins cu bata(asta acu 36 de ani).
In al doilea rand ei nu se bat pana unul pica lat pe astfalt. Nu ai sa vezi pe nimeni ranit. Mastile respective au o greutate de cel putin 20 Kg si sunt facute din piei de oaie iar capul este protejat in interior fie de caschete de razboi sau alte casti de metal.

Bataile nu cred ca ar trebui interzise. Daca autoritatile se tem de ceva grav ar trebui poate sa le ofere un cadru adecvat. Imprejmuirea zonei de bataie, pentru a nu veni in contact cu civilii, aducerea a unei ambulante pentru acordarea primului ajutor etc.

PS: Eu is valean si am vreo 3 verisori deleni. Rude si prieteni sintem...dar nu ai sa vezi ca sa ajung sa dau in cap intr-o bataie incat sa imi omor aproapele.