20 februarie 2009

Proiectul cu Aeroportu' sau gaselnita cu Schengenu'

Razboinicii Iasului trimisi in Parlament se intorc weekendul asta acasa. Nu toti, pentru ca aud ca unii boieri, in special de pe la PSD (Ratoi, Mocanu si Constantinescu) au ramas pana luni la Bucuresti.
Asta dupa ce au trudit cu totii cate 15 ore pe zi la bugetul straveziu al natiunii, prin care criza se vede cu ochiul liber. Oamenii revin in targ cu tolba (aproape) goala. Mega-proiectul cu Aeroportul l-am ratat. Unii zic ca nici n-ar fi trebuit livrat ca amendament, pentru ca aeroportul nu poate fi finantat de vreun minister, intrucat se afla in subordinea CJ. Cica vom primi bani prin facilitatea Schengen. Cand, cum si cat mai vedem, ca doar nu toate trebuie stabilite acum.
Recapitulare: in chestiunea cu aeroportul avem deocamdata doar doua promisiuni. Prima e legata de ordonanta cu terenurile, care tot sta sa iasa de vreo luna incoace, iar a doua, cea a ministrului Pogea, cum ca proiectul avioanelor va fi prins pe facilitatea lu' Schengen.
De ce n-a fost doar un singur amendament al grupului celor 17 parlamentari de Iasi pe chestiunea avioanelor e deja o chestiune care nu mai trebuie comentata.

Ce vedem deocamdata? Bacaul a concesionat aeroportul celor de la Blue Air, iar operatorul promite ca baga de indata 40 de milioane de euro. Iar noi inca ne chinuim cu terenul si cu modalitatea prin care am putea primi banii. Suceava pandeste la randu-i dupa colt, iar infiptul Flutur face lobby zdravan pentru un aeroport local necesar chipurile puzderiei de turisti care ar veni doar aerian in Bucovina.
Vorba unui sef iesean: „degeaba avem acum aeroport daca e criza si nu zboara nimeni. Cand il gatim, va fi bijuteria aeriana a Moldovei. Criza se termina, iar oamenii vor da navala la zburat in Europa”.

Ce avem? Niste avioane pentru prostit lumea. Pana atunci, daca vreti sa mergeti la Roma, luati masina pana la Bacau, iar de acolo mai faceti doua ore pana in Peninsula. Iar daca mai asteptati putin, se da drumul si cursei de Milano. Evident, tot din urbea bacoviana. Veti spune ca si Iasul are legatura directa cu Viena. E adevarat, dar v-ati uitat la preturi?

Un comentariu:

garzanti spunea...

Florine desi nici eu nu ii simpatizez pe de-alde Ratoi ai fost putin rautacios, ei si-au facut programul sa ramana peste week-end in Bucuresti deoarece se prognoza ca dezbaterile vor dura si sambata. Iti zic asta la modul cel mai serios.

Solutia celor din Bacau este deja aplicata de ani buni la Timisoara, unde aeroportul e un parteneriat viabil cu cei de la Carpatair, se pare ca fostii ofiteri sovietici fac treaba buna. Nu zic la misto ci la modul cel mai serios, imi place de cei doi fost aviatori sovietic din Moldova care au fondat Carpatair si Moldova Air. Evident si Iasi-ul ar putea face treaba asta si fain ar fi sa mearga mai departe si sa atace si zona cargo pentru export/import avand in vedere ca suntem zona terminus a Europei.

Problema cu terenurile e bataie de joc stii f bine ca daca era vointa politica se rezolva de mult.

In cea ce priveste banii de la buget, din varii motive grupul PSD PD-L din Iasi inca nu este suficient de copt ca sa poata bate cu pumnul in masa, sa sa traga sofori elegant sa aduca bani. Poate in anii ce urmeaza...