10 octombrie 2009

Mutu, Umilinta, Chivu, Jenant, Marica, Rusine...

Lotul Romaniei? Care lot? A jucat nationala la Belgrad? Cica da! Si a iesit un dezastru. N-am fost presati de rezultat, dar n-am vrut sa jucam. Mutu n-a avut chef, Marica la fel, iar Chivu si el pe acolo. Ne-au furat arbitrii? De data asta nu. La 5-0, greseala tusierului cu ofsaidul lui Mutu nu poate fi o greseala. Ci o simpla gafa. Golurile sarbilor au fost rodul stiintei fotbalului. Noi, nu doar ca n-am avut stiinta, ci n-am avut nici onoare. Cand iei cinci goluri si joci impiedicat, nu e vorba decat de nesimtire.
Mai e un joc, miercuri la Piatra Neamt. Va fi derby-ul codaselor intre Romania-Feroe. Suporterii nationalei n-ar trebui sa vina la stadion. Nu e vorba de lipsa de patriotism, dar calcaiele in fata pescarilor feroezi nu vor valora nici cat o ceapa degerata. Singurul de care mi-e mila la ora asta e Razvan. Cum singurul care se bucura e Piturca.
Ce e de facut? Nimic. Nationala nu mai exista si din pacate nici nu poate fi inventata. Am ajuns in fotbalul mic, iar rezultatele izolate din cupele europene vor trece si ele. Cu Mircea Sandu, Prunea si Dragomir ne-am lamurit. Ar cam fi timpul pentru Hagi, Gica Popescu sau Dan Petrescu.

Un comentariu:

Puterea Dushului spunea...

E o discutie atat de lunga despre situatia fotbalului romanesc, incat ar merita o lucrare de doctorat inutila.

Nici nu mai conteaza cine a jucat prost, de ce nu pleaca odata Sandu si Dragomir, unde e managementul pe care alte echipe, care se respecta, il aplica, sau celelalte cauze ale acestor esecuri in lant.

Dar ce ma enerveaza cel mai mult e faptul ca obisnuim, ca suporteri, sa ne "confundam", mioritic, cu senzatia de neputinta a "baietilor nostri". Intr-un fel, e de inteles fenomenul, insa deloc benefic.

Nu noi suntem slabi, ci baietii astia, care joaca in echipa nationala sau cea de club, sunt slabi. Nu noi suntem neputinciosi, figuranti, desculti sau umiliti de prestatia lor, cum nu suntem nici mai buni, mai puternici sau mai interesanti cand ei castiga.

E doar un joc, pe care ei nu stiu si nu pot, deocamdata, sa il joace, asa cum au facut-o alte generatii inaintea lor.

Sunt de acord cu ce ai spus, legat de prezenta la meciul de la Piatra Neamt. N-are rost nici macar sa mergi pe stadion ca sa le bati obrazul. Chiar nu merita efortul. Ar trebui doar sa-i lasam sa se pregateasca, in liniste, de campionatul din 2012.

Poate or sa inteleaga, pana atunci, un principiu fundamental al sportului: respectul pentru ceea ce faci si pentru cei care te urmaresc, unii suferind, mai mult sau mai putin, alaturi de tine.

Visez. Evident ca n-o sa se intample asa si toate laturile "oamenilor de fotbal", malaxate bine de presa, se vor revarsa, pentru a explica de ce am ajuns unde am ajuns si ce trebuie sa facem ca sa miscam caruta.

In final, insa, marea noastra problema e ca nu vrem sa acceptam faptul ca un lucru cu adevarat bun si trainic nu se construieste cu jumatati de masura.