26 august 2008

Va fi PNL surpriza alegerilor?

Dintre partidele cu pretentii, PNL pare sa se miste cel mai bine. Ministrii liberali au gestionat binisor criza inundatiilor, iar partidul este de ceva timp intr-o ofensiva continua. Inclusiv premierul si-a schimbat strategia, expresia «Bai frate!» folosita intr-una dintre vizitele sale pe un santier fiind mai mult ca sigur aducatoare de voturi. In mod cert, e o incercare de umanizare a lui Tariceanu, socotit mult prea crispat in iesirile sale publice.
Miza PNL: Sa scoata un scor cat mai bun, care sa asigure apoi (cu PSD sau PDL) cat mai multe posturi in Guvern.
Mai nou, PNL gestioneaza inteligent si chestiunea listelor pentru Parlament. Atragerea unor oameni din afara partidului (Adriana Saftoiu si Florin Calinescu) e un alt punct marcat de PNL.
Spre deosebire de PSD si PDL, unde problemele interne tot mai vizibile au ocupat agenda verii, liberalii au exploatat la maxim vacanta de dinaintea alegerilor. Daca PSD si PDL nu se trezesc rapid si nu vor tura motoarele inca din septembrie, am putea asista la una din cele mai spectaculoase rasturnari politice din 1990 incoace. Sa vedem daca primele sondaje ale toamnei imi vor da sau nu dreptate!

15 comentarii:

garzanti spunea...

Daca se merge pe uninominal personal cred ca PSD va fi dezamagirea alegerilor, PD-L va fi vesnicul partid cu potential care intarzie sa confirme, iar PNL are un potential bun.

Insa cred ca PNL nu va rupe gura targului peste tot. Spre exemplu in Iasi Chiauriu sunt convins ca v-a pierde, apoi medicul Burlea nu cred ca are potential, doar daca prin smecheria asta pseudo-uninominala sa prind un loc, la fel si Camelia Gavrila cred ca va ramane la primarie.

In rest lui Fene si lui Cristi Adomnitei chiar le doresc sa intre in Parlament.

florin ghetau spunea...

Da, asa e! Liberalii inca au probleme serioase in Iasi.
Insa PNL va scoate in municipiu mai mult decat la locale. Doar Chiuariu ii trage serios in jos! Pe fostul ministru la Justitie abia il astept prin campanie, ca va candida chiar in colegiul in care locuiesc!

Paul spunea...

Ganju va fi ori candidat iepure, fie candidat manciurian. Fie va proteja pe cineva, fie va rupe din voturile altcuiva. Senatorul asta al tau, ala cu cioc, sigur stie ceva...

garzanti spunea...

Ganju va fi candidat anonim, nici nu v-a proteja nici nu v-a rupe voturile cuiva. O sa se vada clar cat e de reprezentativ macar la nivelul populatiei studentesti din Iasi.

Dute pe strada si vezi cati oameni au auzit de el, si chiar si printre studenti. Dupa aia printre studenti intreaba care se simt reprezentati de el.

garzanti spunea...

Mai paulica mai, daca e blog de atitudine de ce ai restrictionat accesul? iti este frica de ceva?

Ionut Ganju spunea...

Pentru Garzanti: Multumesc pentru incredere, desi nu ma ajuta foarte mult sprijinul unei persoane care-si ascunde identitatea. Daca totusi veti insista sa fiti cooptat in echipa mea de campanie, va rog sa consultati inainte gramatica limbii romane.

garzanti spunea...

@ionut ganju

ca om politic ar trebui sa inveti ca in general nu e bine sa fii sarcastic, uneori s-ar putea sa coste mai mult decat nu face.

Eu nu mi-am exprimat sprijinul si nici opozitia fata de tine, a fost doar o opinie personala. Nu am nimic cu tine personal, insa nu cred ca vei avea impact asupra oamenilor prin candidatura ta.

Gramatica limbii romane atat cat o stiu imi este suficient, oricum vb limba vulgara pt ca sunt un om simplu. Cand voi fi persoana publica fii sigur ca imi voi trimite toate textele la un redactor sa le verifice.

In ceea ce priveste identitatea, nu am ascuns-o niciodata, poti afla destul de usor cine sunt.

Paul spunea...

@garzanti: am ajuns pana la punctul in care mi-am dat seama ca am esuat lamentabil ca bloger. Cu atat mai mult cu cat niciodata nu am avut vreo agenda de urmarit...
In ceea ce priveste restrictionarea accesului pe blogul meu, tot ce pot sa-ti spun acum este ca sunt in expectativa, gandindu-ma daca mai am curajul sa-mi expun opiniile in mod public, atata timp cat am primit amenintari mai mult sau mai putin credibile/serioase de cel putin 5 ori (si)din partea diversilor blogeri cunoscuti deranjati de atitudinea mea ce a adus atingeri la un moment dat intereselor lor. Numele lor sunt: Ionut Ganju, Sebastian Bargau aka visurat, Daniel Matasaru, Alex Ciobanu (stie el cand, cum si de ce), Andrei Bonteanu, dar si un telefon anonim de la un George Damian atunci cand am criticat in acelasi timp si pe Matasaru si pe Schrotter si pe Catalin Ivan (o fi acele 3 persoane care au insistat pe langa Bargau sa nu fiu invitat la o intalnire a blogerilor?!).
Daca as sti ca mi se citeste sau mi s-a citit blogul pentru ca ofeream criticilor mele argumente mai mult sau mai putin credibile, mai mult sau mai putin constructive, as relua activitatea pe blogul meu in 5 secunde. Spre deosebire de Florin Ghetau, fata de care am o atitudine de la neutra spre usor favorabila, eu nu inteleg ce ar cauta sau ar dori cititorii blogului meu de la mine.
Da, in final, recunosc cu jena ca am incercat sa intru in sfera jurnalismului online in masura in care el este si cetatenesc.
Ma intelegi, garzanti? De ce mi-ai citit blogul? Sunt tare curios...Pentru ca am impresia ca mi-ai fost un cititor aproape fidel...
Cam atat despre libertatea de exprimare formidabila de care spunea d-l Vaman la radio ca mi-o asum...
Multumesc, Florine, ca mi-ai pus la dispozitie blogul tau pentru niste lamuriri, dar blogul tau chiar este singurul pe care il citesc cu interes si esti singurul bloger care isi respecta cititorii.

garzanti spunea...

@paul

Eu nu sunt implicat in nici un fel in politica de pe Bahlui si nici in jurnalismul online sau cel clasic. Sunt doar un cetatean obisnuit care are timp la birou dimineatza si la pauza de pranz sa faca putin browse pe net, incercand sa citesc printre randuri si sa corelez diverse informatii. Chestia cu blog-urile mi se pare oarecum fumata, pentru ca ele au fost brusc descoperite de oamenii politici si ziaristi in anul de gratie 2008, dar personal citesc blog-uri care ma intereseaza pt domeniul meu de activitate de mult mai multi ani. De asemenea chestia cu intalnirea bloggerilor mi se pare oarecum puerila, au fost multe kestii la moda. Pe blogul tau am intrat de mai multe ori de curiozitate, si oricum cand intru in polemica cu cineva incerc sa ma documentez despre acel cineva, in trecut am rasfoit unele din articolele tale.

Chestia cu amenintarile nu stiu ce sa zic, cine recurge la amenintari e un om slab, daca as avea ceva cu tine si as avea si argumente ti-as raspunde direct in mod public. Insa de multe ori am observat in discursul tau, un discurs dur in care intra adrenalina si atunci chiar daca ai argumente valabile nu mai conteaza si iti pot da exemple daca doresti.

In rest dintre tinerii aflati pe scena politica ieseana si prin alte parti din tara, parerea mea e ca majoritatea sunt niste figuranti, care nu au capacitatea de ataca subiecte de fond si prefera sa pupe diverse parti la corpului uman de la batranii partidelor in speranta unor avansari. Cum este de ex Ionut Ganju, fost reprezentant pe la liga studentilor la ISE, care s-a mulat dupa unul, dupa altul, a incercat sa faca rost de sponsorizari cand de la psd, cand de la pd-l sau pnl si banuiesc ca acum se afla pe statele de plata ale vreunui partid. Sincer nu cred ca are el personal capacitatea financiara sa sustina o campanie electorala, si oricum e sortita esecului candidatura lui. El spune ca va incerca sa obtina voturile studentilor, dar studentii sunt impartiti in doua colegii, sa zicem ca alege unul dintre ele si toti studentii prin absurd s-ar prezenta la vot si l-ar vota pe el 100% tot nu ar aduna suficiente voturi raportat la numarul votantilor din cartierele colegiului respectiv, iar el ce reprezentativitate are pt nea' Gigel din Pacurari sau Tatarasi? au auzit oamenii aia de el, evident ca nu.

Paul spunea...

@garzanti: Ganju nu are nicio treaba cu LSE. Ba chiar Daniel Juravle are mare ciuda pe Ganju. Connaisseurii stiu de ce. Ganju s-a luat tare de seful Casei de Cultura a Studentilor si de atunci PNL Iasi si TNL Iasi au prins greata fata de manevrele josnice ale repetentului de la Istorie. Dar nu e numai asta...
IG este inca in anul IV, dupa 6 ani de la inscrierea sa la facultate.
Draga Ionut, nu dispera, primii 3 ani sunt mai greiD:D
In ceea ce priveste viitorul politic al lui Ganju:
-daca este manevrat din umbra de un partid sau de un politician, el va fi aruncat in lupta pe 30 noiembrie tocmai pentru a lua (rupe din) voturile studentilor sau ale tinerilor de la un candidat puternic din acele colegii uninominale in care sunt cuprinsi si studentii caministi.
-daca este chiar independent, isi va negocia imaginea si influenta daca se va clasa in colegiul lui, sa zicem, printre primele 3 locuri.
Oricum eu sunt foarte multumit ca Oprea a scapat de Ganju ca de o masea stricata.
Ganju este cea mai involuata forma de lider studentesc din Romania. Imaginea sa construita integral pe aparitii media si pe intelegeri cu lideri locali este aproape nula printre studentii care vor merge sigur la vot in toamna.
D-aia am scris eu pe blog despre el, ca poate il cauta cineva pe google si ajunge pe blogul meu si vede ce fel de mascarici este Ganju.
garzanti, gandeste-te un pic: cat de relevant este faptul ca anuntul de candidatura pentru Parlament al lui Ganju a fost diseminnat de satelitii PD-L din media locala? Satelitii PSD nu au preluat stirea.
Nu stiu cat de multe stii tu, garzanti, despre miscarea studenteasca ieseana si romaneasca, dar Ganju este pur si simplu dispretuit de celelalte ligi studentesti din Iasi. Pana si membrii ASR au fost infuriati de jocurile politice facute de Ganju ca obscur presedinte al ASR.
Nu pot sa-l iert pe Ganju ca a inscenat incidentul cu afisele lui Dobre in caminele UAIC. Nu ca as avea vreo afinitate fata de petroliberali.
Si inca ceva: cele doua campanii de "informare" a studentilor ca sa vina la vot s-au adresat numai studentilor din caminele UAIC. In Tudor Ganju a avut interdictie. Iti inchipui ca Ionut Ganju a mers de capul lui in caminele UAIC? Cine a tot urlat in campania electorala din mai si iunie ca studentii se vor ingramadi ca oile sa-l voteze? Mitica zis si Amicul cu CONESTiuni!
Imi raspunde si mie cineva de ce Florin Ghetau si Iulian Micu nu au spus nimic de candidatura lui Ganju? Ei care relatau pe bloguri in aprilie-iunie tot ce misca pe scena politica a Iasului?

garzanti spunea...

Paul cred ca vb cu prea mult patos, trebuie sa fii relaxat pt ca oricum suntem spectatori cu totii si viata e o scena. Cred ca exagerezi cand spui ca primele locuri pt Ganju ti-am demostrat cu argumente ca nu are cum, chiar daca ar fi votat de 100% de studentii din colegiul respectiv. Dupa aia e o persoana anonima chiar in randul studentilor.

Despre miscarea studenteasca nu stiu f multe lucruri, pt ca am absolvit de mult, probabil ca exista niste structuri studentesti insa acestea nu au impact asupra studentilor din varii motive cum ar fi: implicarea liderilor in diverse jocuri ieftine care ii decridibilizeaza, ne-atacarea unor probleme reale si de fond care ii realemente ii afecteaza pe studenti (spre ex conditiile din camine, preturile la cazare, calitatea studiilor, taxele din universitati). Dar motivul cel mai important il reprezinta modificarea structurii studentilor din ziua de azi comparativ cu ce era acum 10-15 ani, intr-un cuvant nu ii mai intereseaza, au alte probleme, alte repere si alte motivatii.

Paul sincer cred ca nu ai capacitatea sa schimbi nimic in pozitia ta actuala si iti vei face permanent sange rau degeaba.

Ionut Ganju spunea...

@garzanti

-am redus taxele de scolarizare la studentii de la kinetoterapie acum doi ani cu 400 RON;
- am anulat marirea taxei de scolarizare la Istorie in urma cu un an si jumatate inainte de sesiune;
- am fost in echipa de negociatori la minister cand s-au obtinut marirea fondului de burse cu 40%, marirea subventiei camine-cantine pe student de la 68 la 92 RON lunar, marirea subventiei pentru transport public cu 20%;
- marirea fondului alocat pentru proiecte studentesti in UAIC la 50000 RON (toamna trecuta);
- abonament 12 RON pe toate liniile de transport local (valabil pentru toti studentii din Iasi);
- blocarea maririi tarifului de cazare la UAIC acum doi ani si anul trecut cu 30%;
- introducerea unui mijloc de transport in comun Gara - Copou;
- obtinerea de bani pentru proiecte studentesti de la primarie;

Pentru revendicarile locale stransesem 7000 de semnaturi de sustinere ale studentilor in doar cateva zile. E usor sa stai in trbuna sa comentezi, mai greu e sa cobori pe teren.

garzanti spunea...

@ganju

Evident ca e usor sa stai si sa comentezi, e dreptul meu sa comentez, garantat de democratie. Ataseaza niste documente cu realizarile astea, daca le-ai realizat datorita efortului tau felicitari, daca au fost rezultatul unui efort colectiv din partea mai multor lideri studentesti si organizatii atunci nu mi se pare corect sa ti le arogi.

In al doilea rand eu nu am criticat rezultatele muncii tale pentru ca nu le cunosc, am spus si raman convins pana la proba contrarie ca sansele tale sunt inexistente pt parlament si candidatura ta e ca sa fie. Si am mai spus ca ma indoiesc de gradul tau de reprezentivitate. Mai util pt tine ar fie sa clarifici acuzatiile pe care ti le-a adus Paul Sava in privinta situatiei tale scolare.

In rest succes in toate proiectele care le vei intreprinde.

Ionut Ganju spunea...

@garzanti

Daca imi lasi o adresa de mail iti atasez cateva fisiere. In ceea ce il priveste pe Paul Sava, nici nu are sens sa comentez.

silviu labes spunea...

bravo Florine vad ca te-ai apucat serios de treaba:)