Cu cat trece timpul, cu atat unii regreta si mai mult ca «Jurnalul de Est» s-a inchis. Prin targ se spune ca patronul ar fi dispus sa cedeze marca (sediul redactiei a ramas neatins, inclusiv reteaua functioneaza), suma ceruta nefiind se pare atat de mare precum si-ar inchipui cei interesati.
Pana una-alta, desi pe Internet continutul «Jurnalului de Est» n-a mai fost actualizat de la ultima sa aparitie (6 ianurie), site-ul inca e accesat zilnic de cateva sute de cititori (ieri au fost 793, potrivit trafic.ro).
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
8 comentarii:
:) Cat costa?
Habar n-am. E o chestiune care tine de patronat
In primul rind brandul unui ziar este realizat din oameni, echipa si pe urma din distributie si asseturile fixe. Asa ce sa vinda? Un logo facut prost si o camera goala (parca concediase echipa).
Tot ce insemna Jurnal.. insemna o echipa editoriala, un 'nume'... tocmai golit de continut de patronul sau.
Ziarul are diverse avantaje, in cazul in care ar exista oameni cu adevarat de o investitie ok, zic eu. Patronul este dispus sa cedeze ziarul, fara sa-l vanda, plus logistica, plus nume. Iar ziarul asta ar reprezenta o investitie minima la inceput, cu sanse de reusita. Are diverse avantaje neluate in calcul de unii: 1. Are deja logistica si locatia. 2. O mare parte dintre fostii angajati ar fi dispusi sa se intoarca. 3. Majoritatea angajatilor nu aveau salarii mari si nici nu s-ar pune problema de majorari de lefuri pentru cel putin un an. 4. Cei mai multi dintre angajati au o vasta experienta in mass-media. 5. A fost un ziar care nu a deranjat multa lume, respectand niste norme deontologice. 6. Ca si cheltuieli lunare, e unul dintre cele mai ieftine pentru un eventual patronat. 7. Locatia se poate renegocia ca si pret al chiriei, din cauza crizei economice si mai ales imobiliare, precum si datorita scaderii leului. 8. Jurnalul de Est nu a mers niciodata la vanzari nu din cauza ca n-ar fi fost un produs vandabil, ci din cauza managementului slab de care a avut parte de la inceput si pana acum. Deci potential exista, pentru ca, daca ne uitam pe toate ziarele, intr-o anumita zi, cam 80-90% din fondul de stiri e acelasi! 9. In majoritatea existentei sale, a fost o publicatie apolitica si lipsita de interese, ceea ce ar trebui sa spuna multe, macar si intr-o lume ideala. 10. In ultima luna, publicatiile concurente i-au facut un soi de "reclama gratuita", aratand tocmai ce afirmam anterior, ca a fost un ziar cuminte, fara atacuri la persoana. Aceasta reclama nu poate dauna! Si sunt multe alte argumente pentru care, chiar si in vreme de criza, ar fi o investitie buna. E ca si cum, acum, cineva si-ar lua o fabrica. Arlua-o la cel mai mic pret si, pe termen lung, si-ar putea majora considerabil investitia. Dar astatine numai de oameni cu bani si de dorinta lor de a investi intr-un produs vandabil, dar care nu a excelat in dorinta managerilor ce s-au perindat prin el de a fi vandut. Idei de promovare si dorinta de revenire exista din partea multor fosti angajati, la fel cum exista si regrete. Teoretic, s-ar putea crea ceva frumos, dar, cum spuneam, depinde de dorinta unui sau unor potentiali investitori. Ramane de vazut ce se va intampla. Indiferent de rezultat, mi-a facut placere salucrez acolo, mi-a placut in primul rand atmosfera.
Quin, oamenii ar fi dispusi sa lucreze din nou acolo. Unii dintre ei si-au gasit de lucru in alte parti, unii - in presa scrisa, altii in radio. Altii au mers catre alte zone. Unii nu si-au gasit, nici nu si-au cautat, de fapt, inca locuri de munca. Ideea e ca majoritatea s-ar intoarce, pentru ca a fost, intr-adevar, ceva in care s-a pus suflet. Se vorbeste mereu despre idealuri, despre principii. Dar cand vine vorba despre un ziar care nu a atacat pe nimeni, se arunca in cele din urma cu pietre, asa cum am vazut pe diverse site-uri. Aspectul asta n-ar trebui sa conteze?! Sau ramanem doar la stadiul de vorbe?!
Revenind: ce ziceai tu, quin, e adevarat - echipa e cel mai imp. asset. Dar echipa se poate reface si, eventual, se poate chiar completa, nu e asta problema. Cum spuneam, din ce am inteles eu, nu se pune problema de "vanzare", ci de cedare. Pur si simplu! Patronul nu mai vrea sa dea banii respectivi. S-au luat niste decizii proaste in ce priveste managementul ziarului si asta a dus la lipsa vanzarilor, la lipsa publicitatii, la lipsa promovarii. Dar asta nu tine de cat de bun a fost sau nu ziarul in sine. Daca vrei sa cumperi ceva, te indrepti in primul rand catre o marca pe care o stii, de care ai aflat, chiar daca exista una mai buna in magazin, dar care nu si-a facut reclama.
Apropo, de ce credeti ca, de la inchidere, au intrat pe site aproape 800 de vizitatori?! :)
Mai nou, aud ca dom' patron vrea sa dea marca gratis... O fi cineva interesat?
Eu cred ca ar trebui sa fie lume interesata, daca e vorba despre marca, logistica, brand, fostii oameni, reclama facuta in ultima vreme...
Trimiteți un comentariu