23 martie 2009

Mihaita, prietenul celor de la Secu. Ce-ar fi fost daca adevarul iesea la iveala in campania electorala?

Tanarul Nichita era ambitios. La fel ca si acum. Doar ca metodele folosite pentru a ajunge la tinta nu sunt dintre cele mai ortodoxe. In 1978, tanarul de la Dorohoi semna un angajament cu Securitatea. O zice chiar CNSAS, intr-o decizie comunicata abia luna asta. Adica la 9 luni de la alegeri. Negru pe alb: „Nichita Gheorghe a semnalat unele aspecte privind comportarea, relatiile si preocuparile studentilor C.C, Z.A si M.J., aspecte consemnate in scris...”. Ajunge. Nici macar n-are importanta cat a durat colaborarea cu baietii cu ochi albastri.
Ce raspunde dom' primar, intr-o declaratie pentru Ziarul de Iasi: Nu am dat niciodata note in scris, nu am luat bani. Credeam ca e o joaca pana mi s-au propus bani. Atunci am refuzat si am renuntat la tot.

Minunat, nu? Cu alte cuvinte, Nichita n-a vrut neaparat bani, ci si-a urmarit scopul. A vrut pozitie sociala, ca intr-o joaca in care umarul Securitatii e suficient de puternic pentru a urca ierarhia. Un fel de sotron, in care unii sar etape pentru a ajunge la finis. Ce daca ofiterul de la Secu' a inceput sa-l intrebe de unul, de altu'. E ceva imoral aici? Pentru Nichita in nici un caz nu.
Ce s-ar fi intamplat daca povestea asta ar fi iesit in campania electorala de anul trecut? Nu stiu daca Nichita n-ar mai fi fost ales primar, insa iesenii aveau dreptul la aceasta informatie. Am fi stiut macar ce vrem si daca acceptam astfel de lucruri. Am fi aflat ca in tineretea sa, Gigi a fost de fapt un biet Mihaita.

2 comentarii:

WPRESS spunea...

Dle Ghetau: poate faceti o emisiune la TLM, despre ultima "golanie" a primarului( scuzati-mi expresia , dar asta e!): achizitia de masini noi , pentru el si liota sa. Noua ,celor multi ne ia autobuze SH din UE.De ce nu -si iau si ei SH? ce au masinile Skoda, ca nu au decat 4 ani;vor sa le vanda la unii din apropiati la preturi de dumping?

Andrei spunea...

Ar fi fain totusi sa isi dea demisia de onoare. :)

Daca traiam in US, probabil era posibil asta. La noi se aplica expresia "hai ca merge si asa".

Din pacate pentru multi dintre noi, chiar nu mai merge si asa. Pacat ca exista altii...si mai multi.

Andrei Sava