Ziarele tiparite o duc tot mai greu. Si asa viata nu era usoara pe hartie, intrucat Internetul a ros zilnic din piata, ca a mai venit si criza asta pacatoasa peste patronii media.
Publicitatea e tot mai putina, iar tirajele ziarelor serioase a scazut vizibil. S-au gasit tot felul de solutii, inclusiv metoda cu cartile, desi vanzarile n-au sarit cine stie ce. Tabloidele in schimb merg struna, scandalurile mondene tinand o anumita categorie de cititori inca aproape de chioscuri.
Personal, cumpar zilnic de la chiosc un singur ziar, doar in weekend mai adaug unul.
Ce va urma? Probabil ca o buna parte din afacerile cu ziarele tiparite se vor inchide, mai ales cele incropite doar din interes.
Ziarele care nu vor intelege ca pe viitor va conta in primul rand zona on-line si vor ramane blocate in proiectul pe hartie vor avea de pierdut. Vedem deja cum multe gazete se axeaza pe on-line, simtind ca nu peste mult timp, batalia pentru publicitate se va muta aici.
Cu toate astea, presa scrisa nu va muri prea curand, insa vor ramane doar acele gazete care ofera calitate.
Cat despre potentialii investitori in media scrisa, i-as sfatui sa dezvolte mai intai produsul on-line, sa faca jucaria functionala, abia apoi sa se apuce de ziarul tiparit.
18 martie 2009
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
2 comentarii:
era un exemplu in state cu new york times parca, desi e criza le-au crescut vanzarile, cheia statea in faptul ca nu se mai axau pe informatie ci pe opinie, opinii avizate
corect. informatia se duce rapid in online, pe TV, dar pe hartie poti gasi a doua zi analize, opinii, adica stirea-eveniment intoarsa pe toate fetele!
Trimiteți un comentariu