20 iulie 2008

Valeriu Stoica e un visator. Insa e poate singurul vizionar din zona dreptei!

L-am urmarit atent in seara asta pe Valeriu Stoica la Turcescu. Un personaj politic care n-are cum sa atraga, pentru ca nu e nici populist si nici nu-i plac vorbele ticluite. Cu un limbaj mai degraba tehnic, Stoica nu va ajunge probabil niciodata un lider de anvergura. Pentru ca e un vizionar. Sau un visator, dupa cum singur a recunoscut-o de vreo doua ori.
Intr-adevar, Valeriu Stoica e printre putinii politicieni care privesc dincolo de o decizie anume sau de niste simple alegeri.
E constient ca PDL n-ar trebui sa stea doar in Basescu, dar si ca mai devreme sau mai tarziu, PSD se va reforma si va deveni un partid social-democrat modern si european.
Intr-adevar, partidele noastre traiesc mai mult prin liderul-tatuc decat pe propriile picioare. Daca maine ar disparea Basescu, PDL ar cobori probabil in cel mult un an la 10-15%. Nici PSD nu sta altfel. Daca Iliescu ar pleca din partid, partidul lui Geoana ar fi o umbra palida a actualului PSD. Doar liberalii se pot lauda ca nu traiesc pe spinarea liderului-locomotiva (nici n-au asa ceva!), insa daca nu ar fi guvernarea, nu ar trece nici ei de 10-12%.
Clasa politica se va reforma doar atunci cand partidele vor trai si dincolo de traiectoria de moment a liderului formatiunii respective.
Valeriu Stoica gandeste in acesti termeni, insa putini ca el sunt capabili sa vada lucrurile in perspectiva. Romania are nevoie de strategi precum Valeriu Stoica la PDL sau Ioan Rus-Vasile Dancu la PSD. Sunt oameni care individual nu vor obtine mare lucru (s-a vazut ce a patit Ioan Rus cu PSD la Cluj), dar care pot face functional un mecanism politic.

4 comentarii:

dragosvoda spunea...

Florine, tie nu ti se ia curentul de 3 - 4 ori la fel ca taranilor din judet? :)

msherbalpills spunea...

PNL ar avea 10%...PDL ar avea 15% si PSD-ul 20% de unde am deduca din ceeA ce spuneti ca celelalte partide fac majoritate fara cele trei partide mari. L-am urmarit si eu pe Valeriu Stoica aseara si mesajul lui a fost cu totul altul imi pare rau sa zic acets lucru.


A spus de asemenea multe alte lucruri interesante pe care le voi sublinia astazi si eu pe www.vlad-mercori.info.

Toate cele bune.

florin ghetau spunea...

Dragos: din fericire inca am curent...

msherbalpills (am scris corect?): pai e imposibil ca Basescu sa dispara, la fel si Iliescu, iar PNL sa piarda guvernarea, iar toate astea sa se intample in acelasi timp. Logic ca daca PD coboara vor creste PSD si PNL.
Cat priveste afirmatiile lui Stoica, sper sa fi vazut aceeasi emisiune. Bafta!

msherbalpills spunea...

Valeriu Stoica la Turcescu