Am fost invitat ieri la „Cuza” la Scoala de Comunicare AIESEC, pentru a le vorbi studentilor despre bucataria unei gazete, rolul redactorului-sef, despre presa in general.
Mi-era o oarecare teama ca va fi o discutie plictisitoare de doua ceasuri, mai ales ca in sala nu erau studenti de la Jurnalism, ci de la Stiintele Comunicarii (anul asta concurenta e de 15 pe loc dupa 3 zile de inscrieri!) si de la Economie.
N-a fost deloc plictiseala si discutii anoste, pentru ca tinerii de la „Cuza” m-au bombardat cu intrebari de tot felul, despre implicarea politicului in media, despre granita tot mai subtire dintre redactie si zona de vanzari a unui ziar, despre relevanta stirilor, despre surse, despre fetele de la pagina 5, modul in care se intocmeste un comunicat etc. A fost o discutie destinsa si amicala, mai ales ca studentii sunt de ceva timp in vacanta.
La modul general, am remarcat faptul ca din spate vine ceva, pentru ca aveam impresia ca tinerii de azi nu sunt informati, nu citesc deloc presa (darmite sa fie atenti la nuantele unui titlu sau la intrebarea unui moderator intr-o dezbatere TV!), ca nu urmaresc campaniile electorale si ca habar nu au cine conduce orasul. Mai pe scurt ca nu-i intereseaza deloc ce se petrece in jurul lor. Fals! Ei inteleg foarte bine multe dintre dedesubturi si simt atunci cand un ziar sau o televiziune incearca sa-i pacaleasca.
Partea mai putin buna a lucrurilor e ca multi dintre acesti tineri, viitori specialisti in comunicare sau in marketing se feresc de zona media, pentru ca „poluarea” in multe institutii de presa se vede cu ochiul liber. E posibil ca si lefurile inca mici din acest domeniu sa-i faca sa se indrepte catre alte zari, unde munca e altfel rasplatita.
Am simtit toate astea din intrebarile lor, majoritatea sesizand interese ascunse in media romaneasca, dar si destule presiuni politice sau de natura financiara.
Chiar daca exista un consum imens de media, oamenii de genul celor pe care i-am intalnit ieri ma fac sa cred ca imaginea presei nu e tocmai grozava. Infestarea zonei media cu poluatori politici sau care au alte interese decredibilizeaza institutiile care considera ca vand informatie, dar in realitate isi vand propriile interese.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Un comentariu:
http://www.jurnalul.ro/articole/17086/un-semnal-nelinistitor-pentru-presa Ca o completare
Trimiteți un comentariu