11 februarie 2008

Explicatii la taifunul iscat dupa blogmeet

Organizatorul blogmeetului de sambata de la Chillout e deranjat de relatarea pe care am facut-o (preluata ulterior de newsiasi) si foloseste un limbaj pe care ma feresc sa-l calific. Voi face totusi cateva aprecieri.

1. M-am dus acolo in calitate de blogger, dar si de ziarist.
2. Nu m-am infipt la masa oficiala, tocmai pentru a-i lasa pe ceilalti sa puna intrebari.
3. Evident ca m-a interesat latura politica a reuniunii. Unii bloggerii au avut comentarii pertinente (majoritatea), insa altii au dat-o cu bata in balta de cateva ori.
4. Fraierii de care vorbesti au 15 ani vechime ca jurnalisti, asa ca nu-i impresioneaza cresterea traficului cu 15-20% intr-o zi.
5. Ai zis ca data viitoare vor veni doar gazetari obiectivi. Ii vei scoate pe restul din sala?
6. Te respect si cer acelasi tratament. Nu ti-am desfiintat reuniunea (nici nu aveam de ce), ci am criticat doar ce mi s-a parut aiurea.
7. Bafta multa!

7 comentarii:

Unknown spunea...

nu prea l-as baga in seama pe visurat. face parte din aceeasi categorie de bloggeri ca si zoso, adica mici violuri de la ora 5 ale blogosferei romanesti. l-as pune la punct mai rau decat ai facut-o tu, mai ales ca tipul e primul blogger sesizat de CNCD pentru rasism.

florin ghetau spunea...

Oricum, nu retractez nimic din ce am zis referitor la intalnire! Pacat!

Geo spunea...

Uite de ce nu vin la astfel de intalniri :) E ca si cum as merge sa ma intilnesc cu cineva cu care comunic doar virtual...in general e tzepeeee asa ca Florine, mai bine evita sa te intilnesti cu (ne)cunoscuti. Daca vrei sa ne intilnim cei din presa sau cei care ne stim la o vorba cu cea mai mare placere, dar cu tot felul de bloggeri ciudati NEVER.

VisUrat spunea...

Forin, nush` de ce te`ai ofuscat asa :)
Era normal sa apara si reactii negative. Ai 15 ani in presa, bravo tie, eu n`am decat 3. Si, in trei ani am ajuns de la un amarat de tehnoredactor la redactor sef la un saptamanal local din Hunedoara si, in curand, imi voi deschide propriul ziar.
Nu tin minte sa te fi catalogat fraier sau sa fi folosit alte epitete jignitoare la adresa ta.
Daca ai fi la curent cu discutiile din blogosfera nationala, ai sti ca majoritatea scandalurilor sunt pe tema relatiei dintre presa si bloggeri, pentru ca suntem considerati niste neica nimeni si doar presa e cea care face lumina.
Uite ca nu`i asa. Avem si noi ceva putere in domeniul asta, si faptul ca am reusit sa adun acei oameni acolo a demonstrat`o.
Din nefericire, presa din Iasi nu s`a schimbat deloc dupa ce am plecat de acolo. Aceleasi subiecte fumate, aceleasi scandaluri si aceeasi goana dupa senzational.
Ai venit in calitate de blogger pana te`ai mutat la masa cu ziaristi. Asta`i parerea mea. Si, tinand cont ca suntem in tabere diferite dar ne ocupam cu acelasi lucru, sunt de parere ca trebuie sa`ti alegi partea. Tu ai ales`o, ceea ce m`a indreptatit sa spun ca ai venit ca ziarist.
Am ajuns la un nivel la care traficul nu ma intereseaza. Nici al meu, nici al altuia. Si nici nu cred ca a venit careva p`acolo doar pentru a`si creste traficul.
Referitor la data urmatoare, poti fi convins ca voi da afara jurnalistii care mi se par degeaba. Si nu ma refer la tine aici. Ma refer la cei de la ZIUA. Si asta o spun si public daca`i nevoie. Data viitoare celor de la ZIUA nu li se va mai permite accesul acolo. C`asa vreau eu. Sa aiba ce scrie si ei, ca m`am saturat de studenta criminala. Atat timp cat eu dau banii, eu trimit invitatiile si eu organizez, mi se pare corect sa pot refuza pe cineva. Corect?
Stai relaxat ca vei primi invitatie data viitoare. Nu ma deranjeaza ce`ai scris, chiar ma bucura faptul ca ai scris. M`a deranjat ca din articolul tau am inteles (si nu doar eu) ca bloggerii acolo au venit pe post de mobilier, si tot ce a contat a fost ca Ivan s`a certat cu Schrotter.
In caz ca n`ai remarcat, si eu critic ce mi se pare aiurea si nu ma deranjeaza criticile la adresa mea.
Faptul ca nu retractezi nimic te apropie de un blogger bun. ;)

Ca o concluzie, remarc (si nu ma mira deloc) faptul ca tu nu intelegi inca diferenta dintre jurnalisti si bloggeri.
Tu ai 15 ani de experienta in jurnalism. Bravo. Multi inainte.
Eu am 2 ani de experienta in blogging. Si nu oricum, ci pe pozitie de top. Si de doi ani sunt acolo. Stiu cum se gandeste, stiu cum se procedeaza si stiu cat de subiectivi sunt bloggerii ;)
Pentru ca asta`i una dintre diferentele dintre bloggeri si jurnalisti. Bloggerii isi permit sa`si spuna parerea exact asa cum vor ei. Si nu prea fac spume cand ii critica altii.
Nu vreau sa fiu rau si sa ma leg de trafic, pentru ca stii si singur care`i diferenta dintre traficul de la JdE si traficul de la visurat.ro (in conditiile in care la JdE e o echipa si la visurat.ro e un singur om) dar sunt convins ca stii ca pe mine chiar ma cred oamenii care ma citesc. Pentru ca scriu exact cum gandesc si nu sunt finantat de vreun nene (apropo, tot al lui Fene e JdE?) sau de vreun partid... ;)
In fine.
Poate la urmatoarea intalnire vom avea timp sa discutam mai mult si sa realizezi ca n`am scris cu rautate ce`am scris despre tine. Eventual ai putea reciti sa vezi ca ai inteles gresit ce am vrut sa spun. Oricum ti`am mai scris cateva randuri si pe blogul meu in completare.

@Mihnea: prietene, chiar te rog sa ma pui tu la punct. Sunt curios ce vor spune cei 100 de cititori zilnici ai tai. Sunt convins ca te vor sustine si ma vor injura. Problema`i ca tot linistit voi dormi la noapte... Pentru ca`s 1000 de degeabisti ca tine pe care nu`i bag in seama. Cand vrei sa vorbim despre tigani te astept. Sa vedem care`i mai rasist ;)

Danyell Dia spunea...

Am si eu o rugaminte pentru visurat, sa nu mai faca afirmatii in necunostinta de cauza, k nu stie care e traficul de la JDE (nu de alta, dar eu ma ocup de site, si crede-ma, zilnic avem un numar mare de utilizatori UNICI). Pe de alta parte, tu de fapt ai 100 de utilizatori care iti intra de 10 ori si cik fac trafic. Si am impresia k functia ti s-a cam urcat la cap (ce e aia redactor sef la un saptamanal de Hunedoara?) dak ai ajuns sa compari orasul cu pricina cu orasul de aici. Pai dupa Bucuresti, in Iasi avem cele mai dezvoltate grupuri de presa, si tu iti gasesti sa faci comparatii stupide... Astept sa-ti deskizi propriul ziar in Iasi, nu la Hunedoara, dak esti asa de breaz (cea ce ma indoiesc, dupa numarul subiectelor infantile pe care le-am vazut pe blogul tau)..

VisUrat spunea...

Prietene danyel, esti degeaba. Inteleg ca vrei sa`ti aperi painea si sa explici lumii ca mai mult nu se poate si d`aia mananci rahat cu atat de mult patos...
Nu vreau sa m`apuc acu` sa`ti explic ce inseamna sa cresti traficul la un site, da` tine minte ca la Ziua de Iasi am venit acum doi ani cand aveau 2000 pe zi (adica de doua ori mai mult decat are JdE acum) si am plecat cand aveam 6-7000 pe zi. Si am contribuit un pic la marirea aia.
Daca tu incerci sa convingi lumea ca eu am 100 de unici care intra de zece ori sa`mi faca trafic, te inseli amarnic si dai dovada ca nici macar diferenta dintre unici pe zi, absolut unici si afisari nu o stii. Caz in care nici nu ma mira ca reusesti sa promovezi site`ul atat de bine.
Noroc ca n`ai postat pe vreun site mai citit, ca te mai faceai si de toata bafta... Mai bine intoarce`te la mirc/mess/gtalk si nu te mai baga in discutii care te depasesc... Ca nu te faci de ras singur, ci mai faci de ras si site`ul ziarului pe care zici ca`l administrezi. ;)
De la Zaraza, numa` respecte.
PS: pe trafic.ro spune asa la voi: Absolut unici in intervalul 04.02.2008 - 10.02.2008: 4.551
pe gtop.ro, la mine spune asa:
Vizitatori unici absoluti 23.613, in acelasi interval.
Acu` explica`mi te rog cum pot 100 de oameni sa intre pe net de pe 23 de mii de calculatoare sa`mi faca mie trafic? Nu realizezi cat de penibil esti?
Apropo, nu te uita pe histats.com la statisticile mele, ca nu mai dormi la noapte... ;)

florin ghetau spunea...

Dintr-o eroare, am sters un comentariu pe care-l postasem anterior. Revin cu cateva precizari pentru Visurat:

1. Bloggerii nu sunt niste neica-nimeni. Si nu fac diferenta intre bloggeri si ziaristi.
2. Nu m-am mutat la masa presei, ci mai aproape de masa oficiala pentru a auzi discutiile. Ulterior, au venit acolo si alti gazetari.
3. N-a fost nimeni pe post de mobilier;
4. Controversele Irina Schroter - Catalin Ivan au fost savuroase;
5. Din start era o intalnire bloggeri-politicieni, asa ca prestatia candidatilor (Irina si Dorojan la primarie, Catalin la CL), nu putea fi trecuta cu vederea.
6. Sper sa terminam aici controversa, pentru ca nu-i cazul sa polemizam aiurea la infinit.