05 martie 2008

6 argumente pro-Astarastoae

Peste cateva zile vor fi alegerile la UMF. Favoriti sunt Vasile Astarastoae si Adrian Covic. Personal, mi-as dori ca Astara' dupa cum ii spune presa sa castige cursa. Iata cateva argumente:

1. Nu face parte din nici un clan, n-are nici o treaba cu familiile care au acaparat UMF-ul;
2. E un bun profesionist.
3. Ar putea fi personajul care sa tina echilibrul intre clanurile hraparete din UMF. In plus, cunoaste in amanunt problemele sistemului sanitar.
4. Nu-mi amintesc sa fi protagonistul vreunui scandal de coruptie, ceea ce e o raritate pentru lumea medicala.
5. Isi apara breasla (i-am reprosat de multe ori atitudinea de tatuc al medicilor care gafeaza), insa atitudinea asta poate fi un atuu printre profesori/medici.
6. Nu e implicat politic, desi e cunoscut ca fiind un om de dreapta.

3 comentarii:

Catalin Toma spunea...

Buna seara,

Din pacate, printre argumentele invocate de Dvs nu se numara si cele legate direct de activitatea academica. Daca UMF ar fi altceva decat o institutie de invatamant as intelege aceasta scapare. Din "nefericire" UMF Iasi este o institutie de invatamant superior in care activitatea academica ar trebui sa primeze, inclusiv la desemnarea/alegerea unor oameni pentru functii de conducere.

La acest capitol conduc detasat Adrian Covic si Marcel Costuleanu. As fi mai mult decat multumit daca ati avea curiozitatea de a inspecta CV-urile candidatilor la functia de rector. Veti avea supriza sa constatati ca si "nepotii" clanurilor hraparete sunt capabili sa faca cerectare stiintifica de nivel european/mondial.

florin ghetau spunea...

eu nu i-am atacat pe ceilalti contracandidati, ci am venit doar cu argumente pro-Astara. Sunt de acord ca si ceilalti doi candidati au CV-uri bune, dar nu asta e problema.

Am exprimat un punct de vedere, iar ceea ce sper este ca UMF sa iasa din conul de umbra in care intrase de o bucata de vreme dupa scandalurile repetate in care au fost implicate nume sonore din universitate.

Catalin Toma spunea...

UMF este de mult timp intr-un con de umbra, dupa parerea mea, principalul motiv fiind reprezentat de absenta/neincurajarea sistematica a performantei stiintifice.

Fara a dori sa transmit un semnal critic in directia domnului profesor Astarastoae, consider ca atat domnul profesor Covic cat si domnul profesor Costuleanu au facuta dovada performantei prin nivelul revistelor in care au publicat articole si pot constitui (as inclina sa pun aici si argumentul varstei) locomotivele de care are nevoie UMF pentru a creste viteza de deplasare.