22 ianuarie 2008

Ciudateniile sondajului Expoll

Cateva concluzii pe marginea sondajului Expoll:

1. Mi-e greu sa cred ca sondajul Expoll a iesit intamplator. Cei de acolo spun ca n-a fost facut de vreun partid, dar de unde atunci bani, pentru ca nimeni nu arunca bani in vant aiurea. Iar un sondaj facut ca lumea costa al naibii de mult.
2. Inclin sa cred ca PSD si-a bagat coada. Ciudat, de la PSD doar Nichita iese bine. In rest, partidul sta prost cand vine vorba de vot politic la locale (PDL - 32, PSD - 22). Ca sa nu mai spun de prezidentiale, unde Basescu ar lua in Iasi 49%, iar urmatorul e Geoana cu doar 6%.
3. Sondajul ni-l baga pe gat pe Simirad. E aproape sigur ca fostul primar va candida in alegerile locale (consilier local pe lista PSD, sef la CJ etc). Nu e exclus sa fie inca o pisica aratata lui Flaiser de genul «Simirad sta mai bine ca tine pe vot uninominal la CJ».
4. Datele incearca sa induca ideea ca Oprea e mult sub PD-L (Oprea are doar 15,6%), in vreme ce Nichita mult peste PSD (Nichita 29,5).
5. Singurul lucru care confirma CSOP-ul iesit cu putina vreme in urma e ascensiunea Irinei Schrotter (9,8%), insa incep si eu sa-mi pun intrebari daca nu cumva cele 10 procente nu sunt luate de la PD-L, rupand astfel voturi de la Oprea.
6. Diferentele fata de rezultatul euro-parlamentare sunt totusi prea mari. E drept ca la locale se voteaza mult omul, dar fiind in Iasi si nu la Cotirgenii din Vale va fi in buna masura vot politic.
7. N-am auzit de Expoll pana acum (cine sunteti fratilor?). Asa ca am mari temeri vizavi de cifre.

Un comentariu:

stephanie spunea...

am participat si eu la sondajele lor de opinie!dupa promisiuni trebuia sa ne plateasca acuma o luna dar... pbl e ca nu stiu cui sa ma adresez!suntem toti studenti si nu stim ce sa facem!!!ne poate aj cnv?