28 aprilie 2008

Invierea la Putna

In noaptea de Inviere am ajuns la Putna. Nu sunt din cale afara de religios, dar in acest an imi propusesem de ceva timp sa ajung la manastirea din nordul Bucovinei. Localitatea arata superb: extrem de curata, cateva pensiuni nou-noute (in total Putna dispune de 250 de locuri de cazare), iar manastirea arata ca un adevarat muzeu (gazon intretinut perfect, o curatenie impecabila, alei udate periodic). Sambata noaptea, curtea manastirii era ticsita de oameni. In parcare erau cateva sute de masini din toate colturile tarii, iar pe la ora 23.00, Politia a fost nevoita sa interzica accesul masinilor cu 2 kilometri inainte de manastire.
Am remarcat foarte multi tineri, dar mai ales linistea desavarsita din timpul slujbei de Inviere.

Duminica am revenit la Putna. Interiorul manastirii arata excelent, iar 80% din picturile de pe pereti au fost refacute integral. Mormantul lui Stefan cel Mare era practic loc de pelerinaj, la fel statuia lui Mihai Eminescu din curte. Daca mergeti la Putna, mai aveti un loc care merita vizitat (am avut curiozitatea sa ajung acolo): un schit situat la 2 km de soseaua principala, pe un drum forestier. Aici regulile sunt extrem de stricte. Femeile nu au acces decat cu batic pe cap si imbracate in rochii sau fuste lungi. In zona a fost ridicata o biserica noua, surprinzator de mare pentru pustietatea din jur. Totul e inconjurat de padure, linistea fiind perturbata doar de raul care curge prin apropiere. Si de turistii care se incumeta sa bata drumul pana acolo.

7 comentarii:

bettips spunea...

www.bestbettips.blogspot.com

florin ghetau spunea...

nu pun pariu cu tine, pentru ca l-as castiga... am citit ce ai scris pe blog, dar mutarea de care zici nu mai este posibila.
inscrierea candidatilor s-a facut deja la BEJ, iar daca vreunul dintre candidati renunta atunci sa fie sanatos, ca nu mai poate fi inlocuit. de asta s-a retras si irina schrotter inainte de termenul final pentru depunerea candidaturilor. Daca ar fi renuntat sa candideze dupa inceperea campaniei electorale, la revedere, ea figura pe liste, chiar impotriva propriei sale vointe.
ceva mai aproape insa esti in privinta meciului de la primarie. va fi un tur 2, intre oprea si nichita. rezultatul ramane imprevizibil. cota ar fi de 3,11 la Nichita si 3,10 la oprea!
In rest, bafta la munci...

Succession Spoilers spunea...

Dincolo de calculele astea care pe mine - cel putin zilele astea - ma depasesc si ma obosesc, cred ca asa se petrece frumos o sarbatoare cuym e Pastele, in liniste exterioara, ca sa apuci sa mai linistesti din "galagia" interioara. iar Putna e un loc minunat pentru asta. Si nu e singurul. Moldovita e un altul, unde,dincolo de linistea locului, si eu, nu foarte religios fiind, am intalnit cativa oameni absolut fermecatori si care te fac sa crezi ca biserica mai are o sansa daca e lasata pe mana celor cu har.

Hristos a inviat!

bettips spunea...

e posibil sa ma insel, nu zic nu, dar am mers pe mana sursei care mi-a dat informatiile... de obicei am surse destul de bune! si tu stii asta! :) probabil ca ai dreptate, dar sunt sigur ca, atunci cand vrei, poti gasi o scapare undeva, in lege... :)
mersi pentru urarea referitoare la munci! apropo, o sa mai am cateva chestii interesante nu musai legate de fotbal in zilele urmatoare, care par ceva mai sigure... nu strica sa mai arunci un ochi!:)

bettips spunea...

oricum, numai maine nu-i poimaine, ca sa zic asa... om vedea daca am sau nu surse bune!:)))

bettips spunea...

adevaru e ca, daca am dreptate, s-ar pune de o deschidere de ziar (asta in care s-ar gasi o portitza pentru ceea ce am prezis io...)

SCOALA GALANESTI spunea...

Putna, dar mai ales Schitul - doua locatii cu o incarcatura spirituala desoebita ...