20 aprilie 2008

Mirodeniile lui Dan Chisu

Nu-mi plac emisiunile TV de gastronomie, insa cea a Dan Chisu de pe Realitatea e super. E o vorba veche «nu traiesti ca sa mananci», insa acest personaj reuseste sa captiveze si sa demonstreze ca bucataria poate deveni o arta, nu doar un loc la fel de plicticos precum un meci de fotbal intre Iasi si Vaslui.

«Gustul pamantului in 80 de mirodenii» cu Dan Chisu in prim-plan a ajuns recent in Cambodgia. O tara batuta de soarta, cu un popor asuprit o buna perioada de un dictator care a reusit sa disloce vreo 3 milioane de oameni.
Mai nou, Cambodgia e locul in care indienii si thailandezii se bat pentru piata mirodeniilor. O natiune saraca, in care OPC-ul lui Salavastru ar inchide probabil treisferturi din restaurantele de acolo. Poate fi numita si tara contrastelor, unde doar turistii straini mai salveaza cate ceva dintr-o economie la pamant.
N-am retinut toate felurile de mancare, insa in Cambodgia totul se invarte in jurul pastelor. Mancarurile din carne par de-a dreptul ciudate (am gustat si eu cateva trasnai pe la Bruxelles!), insa Dan Chisu reuseste sa fie interesant indiferent ca vorbeste despre afumatura romaneasca sau nu stiu ce specialitate asiatica.
Urmariti-l (sambata la pranz) si imi veti da dreptate. Emisiunea e un amestec agreabil de gastronomie, turism, cultura si istorie.

3 comentarii:

Marius Bojor spunea...

Uneori urmaresc si eu emisiunea lui Chisu, dar mai degraba la 3 dimineata, in reluare. Imi mai place emisiunea lui Anthony Bourdain si a lui Andrew Zimmern, desi acum stiu ca lui Bourdain ii place carnea de porc bine patrunsa, cu tot cu sorici, iar Zimmern cauta tot ceea se incadreaza in categoria "bizarre foods", conceptul show-ului lui, respectiv mancaruri de organe si de animale exotice. Dan Chisu isi face indirect reclama la restaurantul sau, trebuie sa recunoastem. Asia si China sunt regiunea si tara care au dat pastele Italiei, prin Marco Polo, nu?

Daniel Matasaru spunea...

Sa lasam mirodeniile, ca azi tre sa dai de baut :)
La multi ani, Florine!

florin ghetau spunea...

multam, bafta si voua! baut? nu vedeti ca-s la munci?