08 mai 2008

Dezbaterile la TV: atacuri la nesfarsit, programe ioc

Stiam dinainte de campania electorala ca domnii candidati nu-s niste ingeri. Si-au pregatit atent atacurile, pentru ca indiferent de tema propusa au un singur scop: sa-si demoleze adversarul.
Pana la urma, campania electorala presupune si atacurile la persoana, dar in toate astea exista o limita. Stim insa ca nu se bat niste domnisoare sperioase, mai ales ca majoritatea candidatilor sunt personaje cu state vechi in politica ieseana.
Dar sincer, ma asteptam ca aceasta campanie electorala sa capete si ceva consistenta: vreau sa vad politicieni care stiu sa-si prezinte un program (mai sunt doar 23 de zile pana la alegeri si nu am vazut nimic pana acum), vreau proiecte indraznete, nu doar lozinci si formule de genul «ba pe-a matii!».
Am insa temerea ca pana la finele campaniei, dezbaterile TV vor fi la fel de tensionate, in care incrancenarea va bate ratiunea. E clar ca oamenii care privesc la TV s-au saturat de politica, de fraze goale si promisiuni de doi lei si vor sa urmeasca show-uri politice, dar dupa 18 ani de orbecaiala, o buna pate din electorat stie sa discearna intre populism si solutii. Adica asteapta si altceva. Sunt oamenii cei mai interesati de politica, probabil 20-25% din electorat, oameni activi care vor solutii la probleme lor. Iar deocamdata, vedem doar dispute, care satisfac doar vreo 10-15% din alegatori.
Cat despre restul de 60%, acestia vor alege ceea ce au ales si pana acum: sa stea acasa in ziua votului. Iar cu astfel de dezbateri, ma tem ca politicienii nici nu-i vor atrage pe oameni la vot. Probabil ca o parte dintre ieseni urmaresc show-ul, dar pe de alta parte cu fiecare zi care trece, convingerea lor e ca alegerile care vin nu le poate aduce nimic bun. Opriti-va, domnilor politicieni, pentru ca sunteti adesea penibili!

2 comentarii:

onciu spunea...

Imi pare rau ca nu am vazut emisiunea Linia intai.Am vazut in schimb o intalnire dintre domnii Carlan si Simirad.Iar Simirad a venit la emisiune cu foarte mult tupeu.Nu stiu ce-o fi in capul ,,excelentei-sale ''Simirad,dar mi-a lasat un gust amar.Dupa parerea mea Simirad ar trebui sa-si creasca nepotii si sa se odihnesca,acum la pensie si nu sa aiba pretentie la sefia CJ Iasi.Domnilor,oare nu se intelege ca fiecare perioada isi are oamenii sai? Iar timpul domnului Simirad a cam trecut si ar trebui sa lase locul altuia.Se adevereste in acest caz faptul ca in loc ca parintii sa-si creasca copiii,se ajunge ca acesti copii sa fie crescuti de bunici.Daca domnul Simirad nu intelege acest lucru,in mod sigur vor intelege alegatorii din orase si din sate si vor refuza sa aleaga un om la varsta sa in aceasta functie.

Daniel Matasaru spunea...

Florine, apropo's de programe... te invit de maine pe site-ul meu, sa imi citesti oferta electorala.
Am pus acolo si un punct pe care jurnalistii acreditati pe CJ il vor gasi interesant, sper.