27 mai 2008

Va scoate sau nu CNSAS dosarele candidatilor ieseni pana joi la ora 14:00?

Au iesit la iveala acuzatii de colaborare cu Securitatea. Dan Carlan spune ca 2 candidati importanti ar fi cazut in pacat pe vremea lui Ceasca si ca pana joi la pranz asteapta ca CNSAS sa faca lumina asupra acestei chestiuni. In caz contrar, joi, fix la ora 14.00, pedelistul va face publice cele 2 nume.
Habar n-am cine-s cei doi (desi macar unul il intuiesc), insa intrebarea este ce asteapta CNSAS pentru a clarifica o chestiune importanta.
Normal ar fi ca alegatorii sa stie inainte de a merge la vot trecutul fiecarui candidat. Mi-e greu sa cred ca CNSAS va randui lucrurile in 2 zile, asa ca nu ne ramane sa asteptam dezvaluirile de joi ale lui Carlan.
Ma intreb insa daca vor fi simple vorbe sau si ceva documente care sa ateste ca intr-adevar, candidatii cu pricina au calcat pe bec si au pactizat cu diavolul in perioada comunista.

Un comentariu:

Unknown spunea...

Citeste si da mai departe!

Exercitiu de imaginatie

Iti propun un exercitiu de imaginatie. Sa zicem prin absurd ca Gheorghe Nichita ar cistiga al doilea mandat de primar al Iasului, in ciuda bilantului sau dezastruos. Dupa care, CNSAS ar gasi prin arhive nu doar angajamentul prin care Nichita promitea sa colaboreze cu Securitatea, ci si note informative detaliate si state de plata pentru serviciile prestate.
Ce vom face atunci? Cum isi va spala Iasul, orasul in care s-a profilat prima miscare de protest din decembrie 1989, rusinea de a avea un primar turnator? Eu nu am un raspuns.
Sa mergem mai departe cu exercitiul de imaginatie. Ce se va intimpla daca actualul dosar de la Directia Nationala Anticoruptie al lui Gheorghe Nichita se va transforma intr-o condamnare definitiva? Raspunsul care ne vine repede in minte este urmatorul: Nichita va fi suspendat din functie si isi va ispasi pedeapsa. Dar adevarata intrebare, la care raspunsul nu mai este asa de usor, am formulat-o deja: cum va spala Iasul, capitala culturii, rusinea de a avea un primar turnator, care este in plus si corupt? Nici aici eu nu am un raspuns.
Desigur, la fel de bine se poate ca nimic din toate acestea sa se intimple.
Dar mai ramine o intrebare importanta: putem fi siguri ca nu se gaseste nimic la CNSAS si ca DNA nu va provoca o condamnare a lui Nichita? Adevarul este ca nu putem fi siguri!
Atunci, isi permit iesenii riscul de a astepta ca la Loto sa vada daca primarul lor este patat? Eu cred ca nu!
Exista o singura metoda prin care sa ne alungam spaimele si suspiciunile: VOTUL! Putem foarte bine sa alegem pe altcineva, care nu este banuit ca a colaborat cu Securitatea, care nu are dosar la DNA si care, in plus, este si competent. Asa ar fi cel mai intelept. Eu asa o sa fac.

Un iesean