14 mai 2008

Partidele mici sunt zero pe linie

Ca sa ia voturi, partidele mici ar trebui sa se miste mai mult decat cele deja consacrate. Poti sa ai cei mai buni oameni, dar daca nu-i cunoaste lumea, nu faci mare branza in politica. Ma intreb unde-s PIN, PNTCD, PNG, PRM, ca sa nu mai vorbesc de restul partidelor gen Partidul Verde, Alianta Socialista, Uniunea Pensionarilor etc. care au candidati la primarie.
Daca vrei sa fii auzit, trebuie sa provoci evenimente. Sa reactionezi, sa dai din coate pentru a patrunde in media, pe Internet, pentru a ajunge pe garduri (afise) dar si sa te duci printre blocuri, acolo unde se iau voturi.
Pentru ce-si mai pun candidati aceste partide mi-e greu sa spun. Chiar nu pricep de ce intri intr-o cursa ca sa iei 0,3 sau 0,4 la suta! Inca pare un rezultat extraordinar pentru multe dintre formatiunile de buzunar!

11 comentarii:

www.cristiannistor.ro spunea...

Se face inca politica dupa ureche si doar din ambitie personala fara a trece prin faza de analiza:). toti trec direct la fapte doar sunt politicieni:)

onciu spunea...

Cred ca la ora actuala,cea mai mare greseala in politica,este existenta partidelor mici.Nu ati vazut ce scoruri au facut la alegerile europarlamentare? Probabil ca la locale vor face ceva mai mult,dar raul tot ramane,pentru ca aceste partide sant subventionate de la buget.Nu pot sa uit cat de mare se dadea Lavinia Sandru,cat de obraznica era? Si la urma ce-a facut?La fel s-a intamplat si cu Voiculescu,cu Becali si chiar cu Vadim Tudor.Cred ca a fost cea mai mare satisfactie a mea dupa aceste alegeri pentru UE.Nu-mi doresc nimic mai mult,decat sa se repete aceste rezultate si la celelalte alegeri care urmeaza.Poate uninominalul va rezolva in mare parte si eliminarea acestor minipartide din viata politica atarii.Atunci probabil va fi ceva mai bine pentru romani.

garzanti spunea...

Trebuie oameni capabil ca sa faca politica, iar aceste partide nu ii au. De ex la PRM uitati-va ce poza de grup au pe afise, plus ca nu ii poti cere viziune unei persoane care ascute cutite in Alexandru si toata ziua sta pt trotuar la o bere cu baietzii de la bloc. Ca sa aduni voturi trebuie sa te implici sa mergi prin cartiere sa vb cu oamenii, sa vezi probleme lor, sa incerci sa te implici, cum a facut Oajdea spre exemplu, pacat ca acest lucru nu a fost vazut cu ochi buni de unii membri din interior.

florin ghetau spunea...

N-ar fi fost rau ca uninominalul sa fi inceput chiar cu alegerile locale. Aveam consilier de cartier. si stiam ce face, il puteam trage de maneca. asa iar votam iarasi liste, iar unii baietii se ascund dupa „fustele” primilor candidati. Listacii sunt invizibili in campania asta!

garzanti spunea...

Aici ai dreptate, in afara de candidatii la primarie cei de pe liste nu i-am vazut vizibili in media, eu nu l-am vazut pe Sorin Ionescu, Agrigoroaie, Surdu sau altii alergand prin orase, oamenii destepti rezolva locul si isi vad de afacerile lor :) oricum brava lor!

Paul spunea...

Florine, imi pare rau ca-ti stric seara, dar trebuie sa-ti spun ca esti un ipocrit.
Toti cititorii blogului tau stiu ca partidele mici nu au acces la media detinute de particulari din cel putin 2 motive: nu au bani suficienti pentru a-si plati aparitiile in presa si la TV, si apoi, partidele mari au interes de a nu fi bruiate de mesajele partidelor mici, punandu-le piedici.
Cate evenimente ale partidelor mici si ale candidatilor cu influenta financiara redusa au fost relatate, sa zicem, de Jurnalul de Est, ziar cu tiraj de tot rasul? Ca sa nu mai spun de Ziarul de Iasi sau de Buna Ziua Iasi, fosta Ziua de Iasi.
Ce impact a avut ideea inovatoare a lui Daniel Matasaru, candidatul PC la sefia CJ? In oferta sa el expune ideea crearii unui Birou de informatii multimedia cu acces la Internet si facilitati pentru jurnalistii acreditati la Consiliul Judetean. Cum a ajuns la electorat sau la presa aceasta initiativa pe care si-o propune Daniel?
Ce sa mai zicem de publicitate stradala? Numai colosii de lut urmariti de muste isi permit sa cheltuiasca sute de mii de euro pe astfel de reclame. Sau chiar si reclamele inserate in ziare. Eu de exemplu mi-am oferit blogul pentru a fi o colectie de candidati si partide pentru locale, ca sa aiba internautul de unde alege.
Degeaba provoaca evenimente partidele mici sau candidatii cu influenta financiara redusa pentru ca mesajul nu ajunge la marea masa a alegatorilor.
Tu esti stresat de partidele mici pentru ca astfel partidele mari obtin mai putine voturi, procente si mandate. In schimb, reprezentarea este oare mai democratica? Cine va ajunge sa reprezinte pe alegatorii care vor vota cu astfel de partide care nu vor trece de 3-4%?
Si mai este un aspect: partidele mici nu au vectori de imagine.
Singura sansa a partidelor mici este sa intre in contact direct cu alegatorii, sa lipeasca afise pe panouri, afise care vor fi rupte de radicalii portocalii, si sa distribuie fluturasi electorali. Mai sunt si aparitiile la posturile publice de radio si televiziune, dar despre astea vom vorbi altadata.
Costurile totale ale campaniei electorale duse de cele trei mari partide in Iasi depasesc 50 de milioane de euro, si asta in conditiile in care "ceilalti" abia daca aduna 200.000 de euro.
Nu sunt de acord cu bipolarizarea partitismului parlamentar romanesc.

Dragos-Bogdan Dorojan spunea...

Sambata am avut o prezentare a candidatilor si lansare de carte in prezenta presedintelui de partid, astazi am sustinut o conferinta de presa in cadrul careia mi`am prezentat principalele pucte din program (le gasesti pe nou-lansatul site de campanie www.dorojan.ro
Facem si noi cat putem!

http://dorojan.blogspot.com/2008/05/site-de-campanie-wwwdorojaneu.html

Dragos-Bogdan Dorojan spunea...

Rectificare, adresa siteului este www.dorojan.eu

onciu spunea...

Da de ce sa nu fie bipolarizare,domnilor,in Romania?Stiti cate partide si formatiuni au lansat cadidati la locale?Parca vreo 50 si ceva.Ce inseamna asta pentru populatie? O mizerie.Ce sa voteze lumea,cred ca tot o mizerie.De ce nu va uniti,cu partidele existente? Probabil ca pierdeti niste sume care se dau de la buget.Poate nu stiu eu bine,dar asa mi se pare.

Costachel spunea...

Pai e la fel ca la ziarele mici: cand sari de la 1000 la 1100 tiraj mare victorie se cheama (apropo, nu cumva cu blogul ai audienta mai mare decat Jurnalul? :) ). O victorie de-asta incearca si ei. In rest, isi pun candidati ca sa-si satisfaca orgoliile si sa-si justifice existenta (bani de la buget, sedii, justificarea cotizatiilor, ce-o mai fi.)

garzanti spunea...

Cred ca sunteti incorecti cu Florin, el a facut o observatie de bun simt care din pacate e si reala, nu e vb de ipocrizie, nu cred ca le taie nimeni accesul in media acestor partidute. Ca sa ai ce acces in media trebuie sa ai un mesaj interesant si bun altfel logic ca esti eliminat, si tocmai asta a sesizat Florin lipsa unor mesaje coerente si de calitate din partea acestor candidati.

Voi v-ati uiat la Dorojan? nu l-a dat presa? s-au dus la o conferinta l-au vazut si cred ca a doua oara nu se vor mai duce, ala e o gluma de candidat, habar nu are pe ce lume traieste. Un alt partidutz PC-ul ce nu au access in media astia? oho si cat de mult au acces, dar daca nu ai mesaj de transmis tot zero ramii.

Iar faptul ca Florin Ghetzau genereaza mai multa audienta decat Jurnalul de Est are alte cauze si nu e bine sa ii aruncati in carca ce nu este vina omului. Adevarul e ca in ziua de azi piata ziarelor se reduce continuu si va mai scadea, oamenii nu mai citesc ziare, de ex eu de 15 ani nu am cumparat nici un ziar, cu exceptia Evenimentului pt anunturi atunci cand am avut nevoie. Cei care inca citesc ziar o fac din inertie si merg pe niste titluri vechi, consacrate si pt un ziar nou e greu sa creasca in tiraj.