03 ianuarie 2010

Un an de la disparitia «Jurnalului de Est»

Pe 6 ianuarie 2009, «Jurnalul de Est» a murit. A fost ultima aparitie a ziarului pe piata. S-a tot sperat ca marca va fi cedata (cumparata), dar n-a fost asa. Poate si criza a contribuit la esecul vanzarii. Oamenii ziarului s-au raspandit care incotro, iar gazeta n-a mai aparut. N-a mai ramas nici macar site-ul jurnaluldeest.ro (ajunsese la 1.500 de accesari pe zi la un moment dat, fara nici o investitie intre timp), desi ar fi fost o buna oportunitate de a nu sterge de tot din peisaj un nume care nu s-a impus, dar care avea perspective, fiind respectat de multa lume din targ.
In toata aceasta perioada n-am scris un rand despre decizia patronatului de a inchide gazeta. N-o fac nici acum, chiar daca de atunci a trecut un an. S-au facut greseli legate de managementul ziarului, dar nu eu (un biet ziarist), sunt in masura sa judec cum sunt cheltuiti banii unui om de afaceri. Il respect pe Constantin Soranescu si acum, la fel cum l-am respectat si atunci cand i-am fost angajat. De altfel nu am prostul obicei de a lovi public in fostii patroni, chiar daca uneori n-am fost de acord cu deciziile acestora.

Aud insa ca si alte gazete sau posturi TV din targ au probleme. De asta data, imi permit un sfat finantatorilor respectivi: sa puna in varf nu figuri obediente, ci oameni carora sa le dea libertate de decizie. Continutul unui ziar sau al unui jurnal TV nu trebuie sa fie pe placul patronatului, ci al cititorilor sau privitorilor. Daca acest principiu nu e inteles (acceptat), atunci institutia media respectiva n-are nici o sansa. In orice caz, obedienta n-o sa aduca niciodata profit!

Niciun comentariu: